Pages

There was an error in this gadget

Tuesday, September 15, 2009

SPIJ 2009

Ketika bersama pegawai agama daerah, fasilitators n adhock ikhwah yg terlibat..


senamrobik sume budak2.. best 2..


bersma anak2 buah dlm kumpulan aku.. pening2..



lepak giler lps psang khemah..



b4 progrm nk siap2 tuk sume..

Thursday, July 9, 2009

MASHAALLAH. ALLAH is THE GREATEST..

THIS IS NOT A FICTITIOUS STORY...
IT IS REAL AND VERIFIABLE ...

Vander Hoven, a psychologist from Netherlands,announced his new discovery about the effect of reading the Quran and repeating the word ALLAH both on patients and on normal persons. The Dutch professor confirms his discovery with studies and research applied on many patients over a period of three years. Some of his patients were non-Muslims, others do not speak Arabic and were trained to pronounce the word 'ALLAH' clearly; the result was great, particularly on those who suffer from dejection and tension. Al Watan, a Saudi daily reported that the psychologist was quoted to say that Muslims who can read Arabic and who read the Quran regularly could protect themselves from psychological diseases.

The psychologist explained how each letterin the word 'ALLAH' affects healing of psychological diseases. He pointed out in his research that pronouncing the first letter in the word 'ALLAH' which is the letter (A), released from the respiratory system, controls breathing. He added that pronouncing the velar consonant (L) in the Arabic way, with the tongue touching slightly the upper part of the jaw producing a short pause and then repeating the same pause constantly, relaxes the aspiration. Also, pronouncing the last letter which is the letter (H) makes a contact between the lungs and the heart and in turn this contact controls the
heartbeat.

What is exciting in the study is that this psychologist is a non-Muslim, but interested in Islamic sciences and searching for the secrets of the Holy Quran. Allah, The Great and Glorious, says, We will show them Our signs in the universe and in their themselves, until it becomes manifest to (remember me in your Dua) ALLAHU AKBAR Allah is great .

May Allah help us to succees.. Ameen..

Thursday, May 14, 2009

JEnIS2 SETAN..

1. Zalituun

Duduk di pasar/kedai supaya manusia hilang sifat jimat cermat. Menggoda supaya manusia berbelanja lebih dan membeli barang-barang yang tidak perlu.

2. Wathiin

Pergi kepada orang yang mendapat musibah supaya bersangka buruk terhadap Allah.

3. A'awan

Menghasut sultan/raja/ pemerintah supaya tidak mendekati rakyat. Seronok dengan kedudukan/kekayaan hingga terabai kebajikan rakyat dan tidak mahu mendengar nasihat para ulama.

4. Haffaf

Berkawan baik dengan kaki botol. Suka menghampiri orang yang berada di tempat-tempat maksiat (cth : disko, kelab mlm & tempat yg ada minuman keras).

5. Murrah

Merosakkan dan melalaikan ahli dan orang yg sukakan muzik sehingga lupa kepada Allah. Mereka ini tenggelam dalam keseronokan dan glamour etc.

6. Masuud

Duduk di bibir mulut melahirkan fitnah, gosip, umpatan dan apa sahaja penyakit yg mula dari kata-kata mulut.

7. Daasim

(BERILAH SALAM SEBELUM MASUK KE RUMAH...) Duduk di pintu rumah kita.
Jika tidak memberi salam ketika masuk ke rumah, Daasim akan bertindak agar berlaku keruntuhan rumahtangga suami isteri bercerai-berai, suami bertindak ganas, memukul isteri, isteri hilang pertimbangan menuntut cerai, anak-anak didera dan pelbagai bentuk kemusnahan rumah tangga lagi).

8. Walahaan

Menimbulkan rasa was-was dalam diri manusia khususnya ketika berwuduk dan solat dan menjejaskan ibadat-ibadat kita yg lain.

9. Lakhuus

Merupakan sahabat orang Majusi yang menyembah api/matahari.

Dan yang akhir-akhir ni yang paling teruk!

10. Isetan.

Sebuah pasaraya yg terkemuka di seluruh duniawi. Terdapat di sekitar Lembah Klang, Singapore, Beijing &.....

Kebaikan : Memberi potongan harga pada Karnival jualan.
Keburukan : Melalaikan manusia bershopping sehingga lupa waktu sembahyang dan lupe yg lakinya dah tunggu kat kereta.

Pesanan : Shopping tu agak2 sikit, jangan sampai berlebih2an pulak. Membazir itulah sebenarnya amalan Syaitan.

11. Hindusetan

Nie mereka2 yg menonton criter hindustan, sampai masuk waktu sembahyang, maseh menyonggol depan tv.....kapala keluar tanduk, tak sedar.......
jadi lah hindusetan !!!

12. Santan

Yang ini aje nampaknya... . berguna sedikit untuk masak kari dan masak lemak.
Ha..tapi jangan tak tau..banyak santan ni naik arr kolesterol pastu dpt penyakit kronik seperti darah tinggi dan sakit jantung..

FIKIR-FIKIRKnLAH.. hmmm

.

Sunday, May 10, 2009

JAuLAH mAKAM..


Alhamdllh niatku untuk menziarahi makam ahli bait sekitar kaherah tercapai.. tpi x 100% cz ade lgi yg kami xsmpt ziarah.. penat sgt berjalan..

Explorer bermula di Malaysian`s Hall of Abbasia Cairo, hostel tempatku menginap tepat pukul sembilan pagi.



Perjalanan bermula ke destinasi pertama ke saidah Aisyah, makam anak kepada Jaafar Assodiq, anak saidina Hussein.


Jaulah nie rasa paling penat compare ngn sbelum2 nie cz ktorg pergi berdua tanpa guider.. sume main redah sendri and tnye orang arab yang kami jumpe.. ade kne tipu gk.. besela arab, budject tau sume tmpat tapi hampeh..





















Depan makam saidah Aisyah dan
Depan silsilah nabi Muhamad SAW









selepas ke makam saidah Aisyah kami ke makam saiyidh nafisah.. tobibah masa zman die and xclap cucu saiyidina husien gak..lupe cz byk sgt makam..kalo korg sakit dtglah ke makam nie..katanya ade karamah.. nth, xtest lagi.. tpi insyAllah..Allah shja yg Maha Penyembuh..




Berada didEpan pintu masuk ke makam saiyida nafisa, rmai org tengah berawatib.. amik gmbar kat luar je.. kat dlm penuh sgt.. ada bdak kecik arab mesir main-main ngn rmbut mahal aku.. lawa sgt kot.. huhu..


TempT seterusnya ke makam Imam sYatibi.. QIraat sab`ah yg budak DQ blajar, imam nie yg wat.. makam berada disebalik jalan rail keretapi yang tersorok..

di makam imam Syatibi, Imam QIraat.. sedih tgk makam dah berhabuk.. xde org jaga.. cube tnya Budak2 yang belajar syubro, xrmai yg tau makam iamam nie pdahal dorg belajar ilmunya..

Makam yang tidak terjaga disebalik masjid yang hampir runtuh.. tengok masjid pon berhabuk.. ktorg mencari makam ini disebalik masjid yang terlindung disebalik pondok buruk.. sedih3x..



Setelah ke makam AsSyatibi, bergerak ke rumah Ahli bait dkt depan2 ckit.. sempat gk bli fawakih tuk ole2 ahli bait.. pnat jln kaki lintas flying over yang pnjang..

Ini makam wali kecil yang hafiz umur 3thun tpi umur xpnjang.. meninggal awal.. ahli bait yang jga sruh ktorg dtg lgi cz nk bgi ijazah.. hmm.. ak ckp lps imtihan kot ak dtg ci2 lgi..hehe..

Kami meneruskan perjalanan ke makam Imam Syafie yang jauh.. rasa cm dekat kalo ikut ckap ahli bait..Maybe atas khoritoh yg kcik kot..huhu..

suasana perjalanan yang sesak, busuk, hambar.. macam-macam jenis orang aku tnye jlan.. ktorg sesat sbentar.. Alhmdllah pakcik jual magkuk jamban memberitahu kami jalan yang benar.. bukan jalan orang-orang yg sesat cm pakcik jual kerusi buruk ckap..hehe..

perjalanan diteruskan walau berbagai rintangan dihadapi.. Alhmdllh kami jumpa makam ummu kalsom..

Rasanya kami org MAlysia pertma jumpa makam nie..hehe.. ianya tersorok disebalik pasar menjual unta, kambing dan lembu.. Kami terpaksa meredah kambing dan aku hampir-hampir dikejar kambing biri-biri.. syukur selamat..

makam ummu kalsom.. pintu makam terbuka.. kami sempat sentuh makam.. mntak berkat.. bukan perkara khurafat.. husnu zhon ckit..



Nie gambar musyrif aku yg pergi sxli, Ust Zaki mohd nasir.. kami pergi berdua je.. syukran ust cz temankan ana.. tnpa ust siapalah ana.. haha..

Jaulah diteruskan ke makam Imam Syafie, antara imam mazhab yang empat..

Aku berada dihadapan makam AsSyafie, Imam yang aku sanjungi dek kerana ilmunya..


Makam imam waqi`, syeikh kepada imam Syafie yang mengatakan ilmu itu nur dan nur itu tidak akan akan datang kepada org yg membuat maksiat.. insaf2x..

Antara makam sahabat dan tok guru Imam Syafie.. kami erpaksa bergerk cepat cz nk solat jumaat kt masjid Amru.. tpi xsmpat.. kami solat di msjid saidah Aisyah.. tok imam bca khutbah, aku ngntuk.. terlentok skjap..huhu..

Ini pandangan dari luar makam imam Waqi`.. Makam yg berada dhdpan bus station..

Makam anak dan cucu saiyidina hasan.. letih jugak mencari cz tmpt makam jauh kedlm..


Jaulah diteruskan lagi ke makam adik saiyidina zainab.. saiyidina Ali Zainal Abidin.. kedua-duanya cucu nabi SAW.. moga aku mendapat syafaatnya..ameen..


Jauh perjalanan luas pengetahuan.. macam-macam org kami jumpa.. pelik pon ada..


Kami berada di hadapan masjid Saiyidina Ali Zainal Abidin.. Cantik dan menarik senibinanya.. Bersih ckit dri sampah compare to another tomb.. Alhmdllh..


Inilah makam yang terakhir kami ziarah cz dah letih sgt.. nk blik n makan.. nsib baek ahli baetku, Ust Hasrol masak untuk kami.. alfu syukran kaman..


Thursday, May 7, 2009

Cell phone vs. Quran

Ever wonder what would happen if we treated our Quran like we treat
our cell phone?

What if we carried it around in our purses or pockets?

What if we flipped through it several time a day?

What if we turned back to go get it if we forgot it?

What if we used it to receive messages from the text?

What if we treated it like we couldn't live without it?

What if we gave it to kids as gifts?

What if we used it when we traveled?

What if we used it in case of emergency?

This is something to make you go....hmm... where is my Quran?

Oh, and one more thing.

Unlike our cell phone, we don't have to worry about our Quran being
disconnected

Makes you stop and think 'where are my priorities? And no dropped calls!

THINK CAREFULLY..

(Ciri2 org yg didoakan para malaikat)

Allah SWT berfirman, "Sebenarnya (malaikat – malaikat itu) adalah hamba - hamba yang
dimuliakan, mereka tidak mendahului-Nya dengan perkataan dan mereka
mengerjakan perintah - perintah-Nya. Allah mengetahui segala sesuatu yang di hadapan
mereka dan yang di belakang mereka, dan mereka tidak memberikan syafa'at
melainkan kepada orang - orang yang diredhai Allah, dan mereka selalu berhati - hati
kerana takut kepada-Nya" (QS Al Anbiyaa' 26-28)

Berikut adalah senarai orang - orang yang mendapat doa oleh para malaikat:

1. ORANG YANG TIDUR DALAM KEADAAN BERSUCI.

Imam Ibnu Hibban meriwayatkan dari Abdullah bin Umar ra., bahawa Rasulullah SAW bersabda,
"Barangsiapa yang tidur dalam keadaan suci, maka malaikat akan bersamanya di dalam
pakaiannya. Dia tidak akan bangun hingga malaikat berdoa 'Ya Allah, ampunilah hambamu si
fulan kerana tidur dalam keadaan suci'" (Hadith ini disahihkan oleh Syaikh Al Albani dalam
Sahih At Targhib wat Tarhib I/37)

2. ORANG YANG MENUNGGU SOLAT.

Imam Muslim meriwayatkan dari Abu Hurairah ra., bahawa Rasulullah SAW bersabda, "Tidaklah
salah seorang diantara kamu yang duduk menunggu solat, selama ia berada dalam keadaan
suci, kecuali para malaikat akan mendoakannya 'Ya Allah, ampunilah ia. Ya Allah sayangilah
ia" (Sahih Muslim no. 469)

3. ORANG YANG BERADA DI SAF HADAPAN KETIKA SOLAT.

Imam Abu Dawud dan Ibnu Khuzaimah dari Barra' bin 'Azib ra., bahawa Rasulullah SAW telah
bersabda, "Sesungguhnya Allah dan para malaikat-Nya berselawat kepada orang - orang yang
berada pada saf – saf terhadapan" (Hadith ini disahihkan oleh Syaikh Al Albani dalam Sahih
Sunan Abi Dawud I/130)

4. ORANG YANG MENYAMBUNG SAF (tidak membiarkan kekosongan di dalam saf).

Para Imam iaitu Ahmad, Ibnu Majah, Ibnu Khuzaimah, Ibnu Hibban dan Al Hakim meriwayatkan
dari Aisyah ra., bahawa Rasulullah SAW bersabda, "Sesungguhnya Allah dan para malaikat
selalu berselawat kepada orang - orang yang menyambung saf - saf" (Hadith ini disahihkan
oleh Syaikh Al Albani dalam Sahih At Targhib wat Tarhib
I/272)

5.. KETIKA SEORANG IMAM SELESAI MEMBACA AL FATIHAH.

Imam Bukhari meriwayatkan dari Abu Hurairah ra., bahawa Rasulullah SAW bersabda, "Jika
seorang Imam membaca 'ghairil maghdhuubi 'alaihim waladh dhaalinn', maka ucapkanlah oleh
kalian 'aamiin', kerana barangsiapa ucapannya itu bertepatan dengan ucapan malaikat, maka
ia akan diampuni dosanya yang lalu" (Sahih Bukhari no. 782)

6. ORANG YANG DUDUK DI TEMPAT SOLATNYA SETELAH MELAKUKAN SOLAT.

Imam Ahmad meriwayatkan dari Abu Hurairah, bahawa Rasulullah SAW bersabda, "Para malaikat
akan selalu berselawat kepada salah satu di antara kalian selama ia ada di tempat solat di
mana ia melakukan solat, selama ia belum batal wudhu'nya, (para malaikat) berkata, 'Ya
Allah ampunilah dan sayangilah ia'" (Al Musnad no. 8106, Syaikh Ahmad Syakir mensahihkan
hadith ini)

Semoga bermenfaat!

MANDI SONGSANG.

Mandi songsang adalah satu kaedah terapi yang amat hebat dan menghasilkan kesan
yang
menakjubkan kepada pengamalnya.

Apakah itu mandi songsang? Lazimnya pada masa sekarang ramai orang akan mandi
dengan
menjiruskan air bermula pada bahagian kepala.
Situasi ini sebenarnya akan memberikan kesan yang buruk pada kesihatan diri.

Sistem saraf pendarahan otak akan mengecut kerana siraman air tersebut. Ini akan
membuatkan
sistem otak akan terjejas .

Cara mandi biasa akan menyebabkan sistem pertahanan badan akan menjadi lemah.

Seluruh sistem hormon dan kimiawi badan adalah diatur dan disettingkan di dalam
kepala,
maka cara mandi biasa lebih banyak akan memberikan impak yang buruk kepada sistem
pertahanan badan.

<>Jadi, apa itu mandi songsang? Mandi songsang adalah amalan membasahkan tubuh
badan
bermula dari kaki dan beransur-ansur membasahi bahagian atas badan kemudian
diakhiri dengan
kepala. (kecuali mandi hadas besar dimulakan dari siraman di kepala.)

KEBAIKAN DAN KELEBIHAN

1) Menjadikan pengamalnya awet muda dan fresh.

2) Mengembangkan salur darah otak-menjadikan sistem darah di bahagian otak jadi
bertambah baik untuk berfungsi.

3) Menjadikan sistem pertahanan badan akan bertambah baik fungsinya seterusnya
menjana sistem
hormon badan dengan lebih hebat untuk tahap kesihatan yang maksimum.

4) Mengurangkan tekanan (stress) yang telah dihasilkan oleh otak.

5) Melancarkan perjalanan darah.

6) Menjadikan pengamal semakin pintar.

7) Meninggikan daya ingatan.

8) Mengelakkan atau mengurangkan sakit kepala.

9) Menjadikan state mood yang tenang dan ceria.

10) Menjadikan jiwa sentiasa bersemangat.

11) Memiliki daya ketahanan mental.

12) Menambahkan semangat berani.

13) Menguatkan gusi dan gigi dan banyak lagi yang akan diketahui apabila mula
diamalkan.

Thursday, April 16, 2009

One Moment please …

The Moment you are in Tension
You will lose your Attention
Then you are in total Confusion
And you will feel Irritation
Then you will spoil personal Relation
Ultimately, you won't get Co - Operation
Then you will make things Complication
Then your blood pressure may raise Caution
And you may have to take Medication
Instead, understand the Situation
And try to think about the Solution
Many problems will be solved by Discussion
This will work out better in your Profession
Don't think it's my free Suggestion
It's only for your Prevention
If you understand my Intention
You will never come again to Tension

Cancer and Armpits

The leading cause of breast cancer is the use of anti-perspirant?

What ???

Yes? *ANTI-PERSPIRANT*.

Most of the products out there are an anti-perspirant /deodorant
combination, so go home and check Deodorant is fine,

anti-perspirant is not?

Here's why :- The human body has a few areas that it uses to

purge toxins ; - behind the knees, behind the ears, groin area,

and armpits.

These toxins are purged in the form of perspiration.
Anti-perspirant, as the name clearly indicates, prevents you
from perspiring, thereby inhibiting the body from purging

toxins from below the armpits.
These toxins do not just magically disappear.
Instead, the body deposits them in the lymph nodes below

the arms since it cannot sweat them out.

Nearly all breast cancer tumors occur in the upper outside

quadrant of the breast area.

This is precisely where the lymph nodes are located.

Additionally, men are less likely (but not completely exempt)

to develop breast cancer prompted by anti- perspirant usage
because most of the anti-perspirant product is caught in their

hair and is not directly applied to the skin.

Women who apply anti-perspirant right after shaving increase

the risk further because shaving causes almost imperceptible
nicks in the skin which give the chemicals entrance into the
body from the armpit area.

cancer
is becoming frighteningly common.
This awareness may save lives.

God's creation is always the Best...tHanKFuL to ALLAH..

video

SepUpUKU MNGHADAP iLAHI.ada hikmah disebaliknya..


Kereta dirempuh bas, tiga beranak rentung

BATU PAHAT 16 April – Lagi kemalangan maut membabitkan bas ekspres.

Kali ini, seorang ustazah bersama dua anak perempuannya pula rentung setelah kereta jenis Perodua Kancil yang mereka naiki dirempuh dari arah belakang oleh sebuah bas ekspres S&S International di Kilometer 16, Jalan Kluang di sini hari ini.

Mangsa yang bekerja sebagai guru al-Quran itu ialah Siti Kalsom Borhan, 35, manakala dua anaknya ialah Sahira Aishah Hafiz, 6, dan Sahira Aliah Hafiz, 3.

Ketua Polis, Asisten Komisioner Ibrahim Mohd. Aris berkata, kejadian berlaku kira-kira pukul 11.50 pagi ketika ketiga-tiga mangsa dalam perjalanan dari Batu Pahat ke Sri Gading.

“Bagaimanapun setiba mereka di kawasan itu berhampiran Parit Kaspan, kereta yang dipandu Siti Kalsom dikatakan berhenti untuk membelok ke kanan tetapi dilanggar dari belakang oleh bas ekspres itu,” katanya di sini hari ini.

Menurut beliau, kereta tersebut kemudian diseret oleh bas berkenaan sejauh 15 meter lalu terbakar menyebabkan kesemua mangsa tidak dapat diselamatkan dan meninggal di tempat kejadian.

“Semasa kejadian, bas tersebut yang dalam perjalanan dari Batu Pahat ke Kluang dipercayai dipandu laju,” katanya.

Bagaimanapun menurutnya, pemandu bas dan kesemua lapan penumpangnya tidak mengalami sebarang kecederaan.

Ibrahim berkata, sebuah jentera bersama lapan anggota Jabatan Bomba dan Penyelamat Batu Pahat dikejarkan ke tempat kejadian dan berjaya memadamkan api dalam masa setengah jam.

Beliau berkata, ekoran kemalangan itu, pemandu bas berusia 46 tahun tersebut ditahan untuk siasatan dan diarah menjalani ujian air kencing dan darah untuk pemeriksaan alkohol dan dadah.

“Siasatan kami mendapati pemandu yang berasal dari Pasir Gudang itu sebelum ini mempunyai enam kesalahan lalu lintas yang sebahagian besarnya membabitkan kesalahan memandu laju,” katanya.

Menurut Ibrahim, pemandu bas itu akan dihadapkan ke mahkamah esok mengikut Seksyen 41 (1) Akta Pengangkutan Jalan 1987 yang sabit kesalahan boleh dipenjara dua hingga 10 tahun dan denda dari RM5,000 hingga RM20,000.

Beliau meminta orang ramai yang menyaksikan kejadian itu menghubungi pegawai penyiasat, Asisten Supritendan, Karim Tambi di talian 07-4341222 atau 017-7400420 untuk membantu siasatan.

Sementara itu, suami mangsa, Hafiz Ayub, 40-an, yang masih dalam keadaan sedih dan trauma enggan ditemu bual para wartawan ketika ditemui di rumah mayat Hospital Batu Pahat lewat petang ini.

Kereta diseret 15 meter sebelum meletup


ANGGOTA polis dan bomba memeriksa kenderaan yang terbakar selepas dirempuh bas ekspres di KM 16, Jalan Kluang-Batu Pahat dekat Kampung Parit Kaspan, Batu Pahat, semalam. Dalam kejadian itu, kereta dipandu suri rumah, Siti Kalsom Borhan diseret bas lalu terbakar dan turut meragut nyawa dua anaknya Shahira Aishah Hafiz, 6 dan Shahira Aliya, 3.

Tiga beranak dalam perjalanan pulang dari kelas Tadika ketika nahas dengan bas

BATU PAHAT: Lagi nahas membabitkan bas ekspres. Kali ini seorang suri rumah dan dua anaknya rentung apabila kereta yang mereka naiki terbakar selepas dirempuh bas itu di Kilometer 16, Jalan Kluang-Batu Pahat berhampiran Kampung Parit Kaspan di sini, semalam.

Dalam kejadian jam 11.50 pagi, Perodua Kancil yang dipandu suri rumah itu, Siti Kalsom Borhan, 35, dikatakan diseret bas berkenaan sejauh 10 hingga 15 meter sebelum kereta itu berpusing di tengah jalan dan terbakar.


Mayat Siti Kalsom serta dua anaknya, Shahira Aishah Hafiz, 6 dan Shahira Aliya, 3, ditemui terperangkap dalam kereta, manakala pemandu bas ekspres serta lapan penumpangnya tidak mengalami sebarang kecederaan.

Siasatan awal polis mendapati pemandu bas ekspres itu memiliki enam kesalahan lalu lintas sebelum ini, kebanyakannya kerana memandu melebihi had la-ju.

Ketua Polis Daerah, Asisten Komisioner Ibrahim Mohd Aris, berkata bas berkenaan dipercayai mengekori rapat kereta mangsa menyebabkan pemandunya tidak sempat mengelak lalu merempuh bahagian belakang Perodua Kancil ketika Siti Kalsom hendak membelok ke simpang jalan Kampung Parit Kaspan.

Beliau berkata, orang ramai cuba menyelamatkan tiga beranak itu, tetapi gagal apabila api marak dengan cepat.

Ketika kejadian, Siti Kalsom dikatakan dalam perjalanan pulang ke rumahnya di Kampung Parit Kaspan selepas mengambil Shahira Aishah dari kelas Tadika di Batu Pahat.

Pemandu bas berusia 46 tahun dan berasal dari Pasir Gudang itu kini ditahan di Balai Polis Batu Pahat untuk siasatan lanjut. Polis juga mengambil sampel darah dan air kencing pemandu bas itu untuk ujian dadah atau alkohol.



Wednesday, March 25, 2009

ReSPiRaToRY ThERaPY









We have a hollow nose on the left and the right sides, whether
function together to breathe in and expel the breath..

The actual function is not the same and we can feel it;
the right to represent the sun (expel the warm) and the left
represents the month (expel the cold)..

If you got headache, try to close the right nostril and
breath gently through the left side of the nose and do about 5 minutes,
headache will be cured..

If you feel tired, do the upside-back, I mean instead the first one. Close the left nostril and try to breath through the right one. Not long after that, you
will feel fresh again..

Women breathe more with the left side of the nose, that`s why their hearts easy to
cool..

Men's breathing better with the right nose, so easy to anger..It`s fact not my opinion because I`m also a man..


Do you have attention to wake up sleeping at the time,
which nostril will breathe faster? The left or right?

If the left nostril breathing more quickly, you will feel
very tired. Close the left nostril and use smellers
the right to breathe, you will feel fresh again quickly.

How it may be taught to children, but the effect will be more
both applied to adults.

Respiratory therapy always the best therapy. So by trying this, your body will feel very calm (rileks).

Source: Health Tips
Edited by me..